مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 08:352023-11-10پزشكي

ترفند| برای داشتن خوابی راحت این روال را دنبال کنید


نتایج تحقیقات نشان داده که نور تلفن همراه برای داشتن خوابی راحت مضر است و باعث اختلال می شود در اینجا راهکارهایی برای کم کردن آن وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، گوشی های هوشمند برای داشتن خواب خوب مناسب نیستند، زیرا مملو از برنامه هایی برای سرگرمی هستند که دلیلی برای بیدار ماندن به شما می دهند.

مطالعه دانشگاه هاروارد در سال 2014 نشان داد که نور مصنوعی آبی صفحه نمایش تلفن ها می تواند ساعت بدن ما را مختل کند و خوابیدن را دشوار کند.

مطالعه دیگری در عربستان سعودی در سال 2019 در میان کارکنان پزشکی نشان داد که 92.

4 درصد از مردم دقیقاً قبل از خواب از تلفن های هوشمند استفاده می کنند و افرادی که این کار را انجام می دهند 2 برابر بیشتر احتمال دارد بد بخوابند.

تحقیقات قبلی همچنین نشان می دهد که بررسی شبکه های اجتماعی در طول روز باعث می شود که شما بیشتر دچار اختلال خواب شوید، به طوری که بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه پیتسبورگ در سال 2016 انجام شد، کاربرانی که زیاد از فیس بوک استفاده می کنند احتمال دارد 3 برابر بیشتر بد بخوابند.

خوشبختانه، تلفن های امروزی با ابزارهای مختلفی برای کمک به محدود کردن اثرات نور آبی و استرس شبکه های اجتماعی ارائه می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترفند| برای داشتن خوابی راحت این روال را دنبال کنید

ترفند| برای داشتن خوابی راحت این روال را دنبال کنید